Skarby Krakowa- Arabskie i Greckie Delikatesy

Oprócz odkrywania restauracji z pysznym jedzeniem lubię poznawać też ciekawe sklepy, w których można kupić produkty z innych krajów. Tak właśnie trafiłam do dwóch sklepików.





Arabskie Delikatesy
Obok Starego Kleparza znajduje się całkiem sporych rozmiarów sklep arabski. Kupimy tam pyszną, czarną arabską kawę, ostre przyprawy, egzotyczne herbaty i ekstremalnie słodkie słodycze. Jeśli jesteście amatorami chałwy lub baklawy to miejsce dla Was. Ja zakochałam się w batonikach daktylowych. Natomiast ryby, które kupiłam były paskudne.






Delikatesy Greckie
Po pobycie w Grecji zostały mi miłe wspomnienia i miłość do greckiej kuchni. W sklepie na ul. Długiej kupuje przysmaki rodem z Hellady. Jako, że jestem ogromnym łakomczuchem to na pierwszym miejscu są nadziewane kremem rurki i słodkie, owocowe galaretki obsypane cukrem- pudrem. Jeśli szukacie pity, przypraw lub wariacji na temat oliwek również się nie zawiedziecie.




Zachęcam Was do eksperymentów i poznawania innych krajów i kultur również poprzez kuchnie. Tym bardziej, że dzięki takim sklepom mamy możliwość robić to u siebie w domu i to tanim kosztem (no na pewno tańszym niż bilety lotnicze).


Komentarze

  1. Niestety ale te delikatesy greckie są już dawno zamknięte. Ale na krakowskiej znajdują się jeszcze greckie przysmaki greckieprzysmaki.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty