GTW W PODRÓŻY Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie oraz zaskakujące lody KROCZEK

Widok z wieży zamku w Olsztynie


Moja miłość do Olsztyna trwa nieprzerwanie. To miasto niemal na każdym kroku dostarczało mi atrakcji podsycających moje uczucia. A to chór śpiewający “Upiora w operze” wieczorem na rynku, a to grajkowie robiący mini festiwal na pożegnanie lata w jednej z bocznych uliczek, a to zachwycające muzeum, a to pyszne lody Kroczek.

Dziedziniec zamku w Olsztynie


Muzeum Warmii i Mazur mieści się na zamku w Olsztynie. Mój Luby był zachwycony, że zaliczymy dwie atrakcje za jednym razem ;) Wstęp kosztuje słuszne pieniądze, a eksponaty są warte zobaczenia. 


Zbiory Muzeum Warmii i Mazur

Zbiory Muzeum Warmii i Mazur

Zbiory Muzeum Warmii i Mazur


Szczególnie spodobały mi się pamiątki po Mikołaju Koperniku, który przecież był związany z tym miastem w równym stopniu, co z Toruniem ze względu na piastowanie stanowiska kanonika warmińskiego oraz kanclerza kapituły warmińskiej. Duże wrażenie zrobiły na mnie jego rękopisy.



Zbiory Muzeum Warmii i Mazur


Po zapoznaniu się z ekspozycją polecam wizytę na wieży, skąd możemy podziwiać niezwykle urokliwą panoramę olsztyńskiej starówki. 


Widok z wieży zamku w Olsztynie


Księżniczki na wieży też można spotkać ;)

Ja na wieży zamku w Olsztynie


Po ukulturalnianiu się na zamku przyszedł czas na lody. W końcu turystyka gastronomiczna to moja ulubiona :)
Wybraliśmy lodziarnie Kroczek. 


Lody Kroczek

Lody Kroczek


To był przypadek, który zaowocował jednym z dwóch smacznych sorbetów, jakie w życiu jadłam- sorbetem pietruszkowym. 


Lody Kroczek


Nie dość, że smak odjechane to jeszcze świetnie zrobione lody, które nie zamrażają mózgu po każdym kęsie, co jest ogólną wadą sorbetów. Cena całkiem spoko, obsługa również, miejsca do siedzenia w lokalu nie było, ale to nic, ponieważ i tak woleliśmy pospacerować.

Dziedziniec zamku w Olsztynie


Podsumowując polecam zarówno muzeum na zamku w Olsztynie jak i lody. Oba miejsce dostarczą Wam atrakcji, których jeszcze nie mieliście okazji zobaczyć czy spróbować :)
Ogólna ocena:
Lody Kroczek 10/10


Widok z wieży zamku w Olsztynie



Komentarze

Popularne posty