Polecajka: film, serial, książka- nowości

Cykl, w którym pisze, co polecam, co odradzam, co mnie zachwyciła, a co mnie nie wzruszyło.


Polecajka: film, serial, książka- nowości



1. Film: Glass Onion


Detektyw znany z Na noże powraca i rozwiązuje kolejną zagadkę zabójstwa celebryty na rajskiej wyspie podczas imprezy elit. Produkcja jest satyrą na współczesnych bogaczy osadzoną w realiach Agathy Christie (dużo ludzi, zamknięta przestrzeń, morderstwo). Glass Onion podobało mi się bardziej niż Na noże głównie przez bardziej znaną obsadę, pogłębienie postaci detektywa oraz przez mnóstwo easter eggów w postaci dzieł sztuki, które widzimy w posiadłości miliardera.

2. Wednesday


Teen drama w delikatnie mrocznym klimacie osadzona w uniwersum Rodziny Addamsów. Są przyjaźnie, są miłości i jest zagadka kryminalna do rozwiązania. I jest też absolutnie kochająca się na zabój upiorna rodzinka i jest szkoła dla niezwykłych uczniów ze zwykłymi nastoletnimi problemami. Już dawno żaden serial mnie tak nie wciągnął. A scena tańca Wednesday stała się jedną z moich ulubionych serialowych scen. Aktorsko jest świetnie, a reżysersko wręcz fenomenalnie, bo to przecież mój ukochany Tim Burton.


3. Napoleon- audiobook


Niewiele wiedziałam o tym genialnym strategu, a moja wiedza była chaotyczna. Krótka biografia Napoleona bez przynudzania i niepotrzebnych informacji podała mi garść ciekawych wiadomości, które naświetliły mi tę postać w pełni. Polecam wszystkim tym, który lubią historyczne biografie, ale nie lubią, gdy podają zbyt dużo szczegółów.

Komentarze

Popularne posty