Co robić podczas "kwarantanny"?

Dla jasności: kwarantannę przechodzą osoby, które miały kontakt z chorymi oraz osoby, które wróciły z zagranicy. My, aby pomóc w walce z wirusem, możemy poddać się samoizolacji, a więc #siedznadupie.


salon


No i co robić, gdy siedzimy cały dzień w domu? Ja mam nieco mniejszy dylemat, ponieważ 2 dni w tygodniu muszę być w biurze, a w pozostałe pracuje zdalne.

Nie zmienia to faktu, że drugie pół dnia mam wolne. Co z tym czasem zrobić?

1. Spędź czas z bliskimi. Samoizolacje spędzam z bliską mi osobą, co sprawia, że dobrze się bawimy i wspieramy wzajemnie.

2. Oglądaj filmy i seriale. Tu chyba nie muszę nikomu tłumaczyć, że to doskonały czas na nadrobienie zaległości, powrót do wybranych produkcji albo rozpoczęcie nowego serialu.

3. Czytaj książki. To rzecz, na którą ja zazwyczaj nie mam czasu, a teraz udaje mi się przeczytać przynajmniej kilka stron dziennie. Wykorzystałam też darmową opcję Empik Premium na 60 dni i całe dnie wykonując różne czynności, słucham audiobooków. Polecam! W aplikacji Empik Go jest spory wybór darmowych książek przysługujących posiadaczom pakietu.

4. Posprzątaj. Sprzątam zazwyczaj na bieżąco, ale teraz robię nieco dokładniejsze porządki lub rozprawiam się z bałaganem w szafkach. To też dobry czas na uprzątnięcie tego całego burdelu na wszelkich telefonach i komputerach.

5. Zrób sobie domowe SPA. Nawet całodzienne. No bo nie musisz się śpieszyć, przecież i tak nigdzie nie idziesz.

6. Zadbaj o swoje sociale. Tyły na Facebooku, Instagramie, ziejący pustką Twitter lub Pinterest albo zaległości na blogu. To idealny czas, aby nadrobić sociale.

7. Ćwicz. Zajęcia fitness odwołane, basen zamknięty zatem ćwiczę w domu. Głownie jogę oraz podnoszenie ciężarków (podczas ćwiczeń z ciężarkami oglądam anime).

8. Naucz się czegoś nowego. Mój wybór padł na ukulele oraz na gry komputerowe. Nigdy mi w grach nie szło, teraz próbuje odkryć coś dla siebie i zrozumieć co tak wiele osób w tym widzi. Co do ukulele będzie to długi proces.

9. Gotuj. Jestem całym sercem za wspieraniem restauracji, które są teraz w trudnej sytuacji i zamawianiem jedzenia na wynos (oczywiście bez konaku z dostawcą). Tym bardziej że Uber Eats ma teraz darmową dostawę. No ale od czasu do czasu coś ugotuje (chociaż nie umiem i nie lubię), chociaż jest to głównie forma kreatywnego spędzania wspólnie czasu.

10. Graj w planszówki. Uwielbiam planszówki. Jest kilka, w które można grać we dwie osoby. Dobrym pomysłem na spędzanie czasu podczas kwarantanny jest też rozgryzienie zasad nowej gry, w którą jeszcze nie mieliśmy okazji zagrać.

11. Rozmawiaj z ludźmi. Przez telefon, na komunikatorach- jakkolwiek. Codziennie z kimś innym. To jest dobry moment na odezwanie się do kogoś, z kim dawno nie gadaliśmy. Mamy teraz dużo czasu na opowiadanie co u nas.

12. Śpij. Nie masz czasu, żeby się wyspać? To teraz masz.

13. Planuj podróże. Koronawirus pokrzyżował mi moje wyjazdowe plany, ale mam nadzieję, że sytuacja się uspokoi i będę mogła wybrać się w kolejne podróże, które teraz skrupulatnie planuje.

To zapewne nie wszystkie aktywności, jakie można podejmować, aby poradzić sobie w tym trudnym czasie. Na koniec dodam czego nie robić: nie panikuj i nie sprawdzaj kilka razy dziennie newsów o wirusie. Przeczytanie jednych wiadomości dziennie wystarczy. Nie generujmy sobie dodatkowego stresu.

Komentarze

Popularne posty