GTW W PODRÓŻY Grecja KORFU- przewodnik


To już ostatni wpis z podróży na Korfu. Z racji tego, iż tym razem nie kupiłam przewodnika z serii Pascal Lajt sygnowanego przez Itakę tylko z serii Dookoła świata i chciałabym podzielić się kilkoma spostrzeżeniami na jego temat.

W dalszym ciągu jedną z najważniejszych rzeczy podczas wyboru był format- taki, aby mieścił się w torebce. Zwracałam tym razem również szczególną uwagę na cenę i udało mi się go kupić tylko za około 13 zł, czyli taniej niż Pascal Lajt. Dookoła świata posiada wszystko, co przewodnik posiadać powinien: słowniczek, mapki, najważniejsze przydatne informacje, trochę historii, informacje o regionalnej kuchni. Nowością dla mnie był rozdział poświęcony przyrodzie
i artystom z Korfu. Podobało mi się również, że opisywane
w podręczniku lokale zostały podzielone na trzy kategorie biorąc pod uwagę obowiązujące w nich ceny. 
Co prawda przyzwyczajenie się do układu przewodnika zajęło mi dłużej niż zwykle. Na początku wydawał się bardzo chaotyczny,
a szczególne rozdziały opisujące miejsca warte zobaczenia na poszczególnych częściach wyspy. Ale po parunastu przewertowaniach wiedziałam już, co i jak, a nawet podział przewodnika ze względu na części Korfu okazał się niezwykle pomocny, szczególnie, gdy chcieliśmy znaleźć warte zobaczenia plaże, które autorzy dobrze i ciekawie opisali.
Podsumowując polecam przewodniki z serii Dookoła świata. A jeśli czeka Was długa podróż to bez problemu znajdziecie czas, aby odnaleźć się
w specyficznym układzie tego wydawnictwa.
Ogólna ocena 9/10.



Komentarze

Popularne posty