Oscary 2022

Co myślę o tegorocznych oscarowych filmach, które udało mi się zobaczyć w kinie lub serwisach streamingowych.


Oscary 2022

Diuna, Cruella


Swój zachwyt tą produkcją opisałam tutaj. Film zdobył aż 10 nominacji. Czy faktycznie jet najlepszym filmem roku? Może, ale jeśli wygra inny kandydat, to płakać nie będę. Tak samo, jeśli chodzi o nominacje w kategoriach Muzyka oryginalna i Scenografia. Zdecydowanie Diuna powinna zdobyć statuetki w kategoriach: Najlepsze efekty specjalne, Najlepszy scenariusz adaptowany, Zdjęcia, Montaż i Dźwięk. Natomiast w rywalizacji o najlepsze Kostiumy oraz Fryzury i charakteryzację to ma silną konkurencję w postaci Cruelli.

Niech mnie usłyszą, Trzy piosenki dla Benazir, Zaprowadź mnie do domu


Wszystkie trzy filmy zostały nominowane w kategorii Krótkometrażowy Film Dokumentalny. Moim faworytem jest "Niech mnie usłyszą" o licealnej drużynie futbolowej, której zawodnicy nie słyszą. To niesamowite jak oni odbierają wszystkie zewnętrzne sygnały ułatwiające im grę. Oprócz wątku sportowego są też prywatne historie uczniów i motyw LGBT.

Trzy piosenki dla Benazir to historia młodego Afgańczyka, który chce wstąpić do armii. Tutaj twórcy, zamiast żerować na naiwności chłopaka, powinni mu powiedzieć, aby trzymał się od wojska z daleka, bo na wojnie czeka go tylko śmierć.

"Zaprowadź mnie do domu" porusza problem bezdomności na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych, ale w bardzo pobieżny sposób.

Mitchellowie, Rudzik Rudzia

Mitchellowie kontra maszyny. Tak dobrze żarło i zdechło... wydawało mi się, że film będzie super, bo zapowiadał się zabawnie i ciekawie, a okazał się tak nudny, że zasnęłam. Nie zasługuje na statuetkę ani nawet na nominacje w kategorii Najlepszy długometrażowy film animowany.

Natomiast w kategorii krótkometrażowych animacji podobał mi się Rudzik Rudzia za przesłanie, że możemy się identyfikować z wieloma grupami (zarówno z ptakami, jak i z myszami w tym przypadku), możemy być, kim chcemy i nie musimy się zamykać w szufladkach. To ważne przesłanie dla młodego widza, do którego kierowany jest ten film.

Komentarze

Popularne posty