Spacery po Berlinie

To bardzo wspominkowy post, bo w Berlinie byłam w... 2014. Już wtedy ciągnęło mnie do podróży.

Berlin

Stolicę Niemiec zwiedziłam głównie piechotą. Z hotelu miałam blisko na Aleksanderplatz pod wieżę telewizyjną. Niestety nie udało się wejść do restauracji znajdującej się w jej kopule, ponieważ konieczna była rezerwacja i to z kilkutygodniowym wyprzedzeniem.

Berlin

Oczywiście nie obyło się bez spaceru pod najbardziej charakterystyczną berlińską budowlę, czyli Bramę Brandenburską będącą symbolem pokoju i wolności.

Spod bramy już tylko krok do niemieckiego parlamentu, czyli Reichstagu. Po wcześniejszej rezerwacji dokonanej na kilka dni wcześniej można wejść za darmo do środka.

Zaraz za parlamentem jest Tiergarten, a w nim Kolumna Zwycięstwa ze skrzydlata figurą Nike.

Berlin



Podczas pieszych wędrówek dotarłam też przed okazałą i kolorową bramę berlińskiego zoo z charakterystycznymi słoniami oraz do Märchenbrunnen. Jest to popularna Fontanna Bajek z figurami postaci z moich ukochanych baśni Braci Grimm. Niestety w listopadzie fontanna nie działała, a większość figur była w renowacji lub już zakryta na zimę.

Oczywiście nie mogło zabraknąć przechadzki pod Murem Berlińskim i przystanku przy dawnym przejściu granicznym między NRD a RFN.

Berlin

Berlin

Ciekawostką jest, że w Berlinie na każdym kroku można natknąć się na figury niedźwiedzia, który jest symbolem tego miasta. Znajduje się też na wielu pamiątkach.

Berlin

A jeśli pamiątki z misiem Was nie satysfakcjonują, to zawsze możecie kupić sobie... kawałek Muru Berlińskiego.

Berlin



Wzięło mnie na wspominki, ponieważ w tym roku ponownie planuje odwiedzić Niemcy. Tym razem czas na objazdówkę po południu i wschodzie tego pięknego kraju.

Komentarze

Popularne posty