GTW W PODRÓŻY- CO PRZYWIEŹĆ Z BOŚNI I HERCEGOWINY + RECENZJA PRZEWODNIKA

Kupowanie pamiątek to jedna z moich ulubionych części każdego wyjazdu. Co kupiłam w Bośni?


Pamiątki


1. Alkohol

Z racjo mojego barmańskiego hobby i kolekcjonowania alkoholi z każdej wycieczki przywożę jakieś trunki. 
Jak Bałkany to oczywiście rakija. Oprócz tego duża ilość pysznego bośniackiego wina i piwo Sarajevsko. Kupiłam też przepyszne wyroby z granatu (który naturalnie występuje w Bośni): nalewkę i miód.


2. Standardowe pamiątki

Jak zawsze zaopatrzyłam siebie i znajomych w magnesy, pocztówki i breloczki.

3. Orientalne gadżety

W Bośni i Hercegowinie bardzo widoczne są pozostałości po tureckim panowaniu. Można kupić różnego rodzaju pamiątki w orientalne wzory. Zainwestowałam w futerał na okulary i paszmin, czyli tradycyjną orientalną chustę.

4. Słodycze

No bez tego obejść sie u mnie nie mogło. Niestety trochę się zawiodłam. Bośniackie słodycze szału nie robią. Poza kilkoma wyjątkami: słodkim lokum, wyrobami firmy EuroCrem, czekoladami z ryżem i o smaku makaroników. Po drodze udało mi się kupić kilka moich ulubionych słowackich słodyczy.

Pamiątki


5. Kawa i herbata

Z Bośni koniecznie należy przywieźć ich drugie dobro narodowe (pierwsza jest rakija), czyli kawę. Herbaty Bośniacy piją niewiele, a już na pewno nie czarną, więc kupiłam owocową i zieloną.

Bośniacka kawa


Przewodnik wydawnictwa Bezdroża

Przewodnik


Poszukiwań idealnego wydawnictwa przewodników ciąg dalszy.
Wydawnictwo Bezdroża doskonale opisało historię i kulturę Bośni i Hercegowiny trochę zapominając o zabytkach w tym cenach wstępów i mini mapkach z zaznaczonymi atrakcjami turystycznymi. Na plus był obszerny spis różnego typu miejsc noclegowych i potraw.



Mostar


To juz ostatni wpis poświęcony moim wakacjom w Bośni i Hercegowinie. Czy polecam? Tak. Czy każdemu? Nie. Bośnia i Hercegowina to miejsce dla osób lubiących podziwiać piękno przyrody, które będą liczyć się z niemożnością odwiedzenia każdego zakątku tego kraju ze względu na zagrożenie minowe.

Wodospad Kravica

Komentarze

Popularne posty