Moje typy oscarowe

Jestem ogromną fanką Oscarów. Co roku z wypiekami na twarzy czekam na nominacje, oglądam filmy i sprawdzam, kto zwyciężył. Mam też zazwyczaj swoje typy.



Ale moje typy to jedno, a mechanizmy działania Akademii to drugie. Uważam, że gremium przychyli się do stanowiska panującego na Złotych Globach, że "filmy ogląda się w kinie, a nie na Netflixie" i statuetki powędrują do filmów, które miały kinową dystrybucję. A szkoda, bo Netfliksowe produkcje zasługują na nie jednego Oscara.

Poniżej subiektywne zestawienie- co chciałabym, żeby wygrało i co zapewne wygra.

Najlepszy film


Wygra: 1917, a chciałabym, żeby wygrała "Historia Małżeńska".

Najlepszy aktor pierwszoplanowy


Wygra: Joaquin Phoenix (Joker ) i to jest bezapelacyjnie dobry wybór.

Najlepsza aktorka pierwszoplanowa


Wygra: Najlepsza aktorka pierwszoplanowa i popieram.

Najlepszy aktor drugoplanowy


Wygra: Brad Pitt (chciałabym, żeby wreszcie dostał Oscara, ale nie za Pewnego razu... w Hollywood), chciałabym, żeby wygrał Joe Pesci (Irlandczyk).

Najlepsza aktorka drugoplanowa


Wygra: Scarlett Johansson i nie mam nic przeciwko (Jojo Rabbit).

Najlepszy reżyser


Wygra: Todd Phillips (Joker ) lub Sam Mendes (1917), a chciałabym, żeby wygrał Todd Phillips.

Najlepszy scenariusz oryginalny


Wygra: "Pewnego razu... w Hollywood" Quentina Tarantino, a chciałabym, żeby wygrało "Na noże" Riana Johnsona.

Najlepszy scenariusz adaptowany


Wygra: Joker, a chciałabym, żeby wygrał Irlandczyk.

Najlepszy film nieanglojęzyczny


Wygra: Parasite i dobrze. Boże ciało jest genialnym filmem, ale ma zbyt mocną konkurencję.

Najlepsza charakteryzacja i fryzury


Wygra: Joker lub Judy i w sumie ok, ale chciałabym, żeby jakaś statuetka powędrowała do Czarownicy.

Najlepsza muzyka oryginalna


Wygra: Joker i zgadzam się.

Najlepsza piosenka


Wygra: 
"(I’m Gonna) Love Me Again" z Rocketmana, a mi najbardziej podoba się "Stand Up" z Harriet.

Najlepsza scenografia


Wygra: 1917, a chciałabym, żeby wygrało Jojo Rabbit lub Irlandczyk.

Najlepsze efekty specjalne


Wygra: 1917 lub Gwiezdne Wojny: Skywalker. Odrodzenie, no i spoko, ale bardziej kibicuje Gwiezdnym Wojnom.

Najlepsze kostiumy


Wygra: Pewnego razu... w Hollywood, a ja w sumie cieszyłabym się, gdyby Małe Kobietki dostały jakiegoś Oscara lub gdyby doceniono tu Jojo Rabbit albo Irlandczyka.

Najlepsze zdjęcia (to moja ulubiona kategoria)


Wygra: 1917 a ja trzymam kciuki za Irlandczyka lub strasznie pominięte w nominacjach Lighthouse.

Najlepszy długometrażowy film animowany


Wygra: Toy Story 4 i tak powinno być.

Najlepszy dźwięk


Wygra: 1917 lub Joker i jestem za Jokerem.



Najlepszy montaż

Wygra: Joker, a ja wolałabym widzieć Irlandczyka ze statuetką za montaż.


Najlepszy montaż dźwięku

Wygra: Joker lub 1917 i oczywiście kibicuje Jokerowi.


Najlepszy pełnometrażowy film dokumentalny

Wygra: Kraina miodu i to będzie zasłużona nagroda.

Ciekawe ile z moich typów się sprawdzi :)


Komentarze

Popularne posty