Meersburg najpiękniejsze miasteczko nad Jeziorem Bodeńskim

Poczałkowo nie mieliśmy w planie wybierać się do Meersburga, ale gdy zobaczyliśmy zdjęcia, nie mogliśmy sobie odmówić, chociaż krótkiego spaceru.

Meersburg

To najpiękniejsze miasteczko, jakie widziałam. Kolorowe kamienice, mur pruski, schody, brukowane uliczki, zamek z pięknym widokiem na Jezioro Bodeńskie. Tak właśnie wyobrażam sobie urokliwe niemieckie miasteczka.

Meersburg

Meersburg

Meersburg

Meersburg

Meersburg



Do tych wszystkich cudownych widoków należy jeszcze dodać winnicę w centrum miasta! Koniecznie musiałam wypić ich miejscowe wino w jednym z przepięknie wkomponowanych w architekturę lokali. Kupiłam też fenomenalną galaretkę z wina.

Meersburg

Meersburg

Meersburg

Meersburg



Nad brzegiem jeziora Bodeńskiego w Meersburgu stoi osobliwa kolumna. To Magiczna Statua, a przedstawione na niej rzeźby i płaskorzeźby prezentują ważne wydarzenia i postaci z historii miasta w bardzo osobliwy, karykaturalny i groteskowy sposób. Byłam zadziwiona postaciami z kolumny, a jeszcze bardziej dziwiły mnie ich dzieje. Egzorcyzm na szlachcicu i demony wylatujące mu z... dupy. Na szczycie kolumny widzimy wątek związany z magnetyzmem zwierzęcym. Z boku znajdziemy gołą kobietę na kiści winogron, a obok niej rycerza na zabawkowym koniu rozebranego od pasa w dół. To bogata szlachcianka, która obiecała, że zapisze miastu winnicę, jeśli co niedziela jeden z radnych będzie spędzał z nią upojną noc. Ponoć była okrutnie brzydka, ale radni rycersko powinność spełnili i dziś winnice są największym bogactwem Meersburga.

Meersburg

Meersburg

Meersburg

Meersburg


Zdecydowanie chciałabym jeszcze wrócić do tego niezwykłego miasteczka. Czuję, że czeka tam na mnie jeszcze więcej ciekawych rzeczy.

Meersburg


Komentarze

Popularne posty