Spacery po Korfu

Korfu było moja pierwszą ciepłą, nadmorską podróżniczą destynacją. Miło powspominać piękną, grecką wyspę.


Korfu

Korfu zwiedzałam głównie piechotą, chodząc z Ipsos, gdzie mieszkałam do innych małych miejscowości na plażing i gastroturystykę.

Korfu



Nad plażami Korfu góruje Pantokrator. Niestety nie udało mi się wejść pieszo na szczyt góry- było to zbyt meczące i zrezygnowałam w trakcie. Na górę można wjechać skuterem, a wypożyczalni na wyspie jest sporo. Ja nie mogłam skorzystać z tej opcji, ponieważ nie mam prawa jazdy.

Korfu



Pojechałam natomiast autobusem do Kassiopi, kamienistej plaży, z której widać wybrzeże Albanii.

Korfu



Bilety na autobus kupuje się w małych sklepikach z pamiątkami, a przystanek to linia namalowana na jezdni. Dobrze dzień wcześniej zapytać sklepikarza lub hotelowego rezydenta, w jakich godzinach i skąd dokładnie odjeżdżają autobusy. Autobus okazał się ogromnym autokarem turystycznym prowadzonym przez wyluzowanego Greka, który w jednej ręce trzymał telefon, przez który gadał, a w drugiej papierosa. Kierował kolanami. A jechaliśmy po srogich zakrętach nad skarpami obok zboczy góry. Do greckiego stylu jazdy należy się przyzwyczaić. Oni wiedzą, co robią. W drodze powrotnej bilet kupiłam w autokarze od Pana, który w trakcie jazdy sprzedawał pasażerom bilety. Zanin dotarł na koniec, to połowa zdążyła wysiąść i przejechać za darmo ;) Nikt nie zwrócił na to uwagi.

Korfu



Do stolicy Korfu- Kerkiry wybrałam się dwa razy. Pierwszy z wycieczką zorganizowaną z hotelu, a drugi raz na własną rękę autobusem. Dojazd jest bardzo prosty, a "miejskie" autobusy kursują często. Chciałam zobaczyć Kerkirską starówkę z mnóstwem wąskich uliczek oraz Starą Twierdzę. 

Korfu

Korfu

Korfu

Korfu








Stolica wyspy okazała się też doskonałym miejscem na pamiątkowy shoping.

Korfu

Korfu

Byłoby cudownie znów pojechać do Grecji :)

Korfu


Komentarze

Popularne posty