Polecajka

Film, serial, audiobook.

Polecajka

1. Hobbit- film

Hobbit- film

Gdy w szkole czytałam książkę, zupełnie nie czułam tego klimatu. Teraz jestem zachwycona światem fantasy i uwielbiam Hobbita gównie za piękne zdjęcia, wspaniałą muzykę, i doborową obsadę. Do tego stopnia mi się podobało, że wybaczyłam produkcji rozwleczony scenariusz, dodatkowe wątki z dupy, których nie było w książce.


2. Kipo i Dziwzwierze

Kipo i Dziwzwierze

Serial animowany o dzielnej dziewczynie, która próbuje uczynić świat lepszym. To produkcja kierowana bardziej dla dzieci, ale jako dorosły byłam nią zachwycona i uważam, że ma ogromne walory edukacyjne. W serialu pięknie pokazana jest kwestia różnorodności i tego, że różnorodność jest dobra, bohaterka stara się unikać przemocowych rozwiązań i pragnie dobra, miłości i sprawiedliwości dla wszystkich. Do tego mamy całkowicie normalnie przedstawionego bohatera geja i jego chłopaka- bez traum, bez narracji, że homoseksualizm jest jakimkolwiek problemem lub czymkolwiek innym. Ogromnie polecam serial.


3. Tu byłem. Tony Halik.

Tu byłem. Tony Halik

Biografia największego polskiego podróżnika, który mimo przeciwności, jakim był ówczesny ustrój Polski, zwiedził kawał świata. Tony to tajemnicza postać po potwierdzają jego bliżsi i dalsi znajomi wypowiadający się w publikacji. Po przesłuchaniu publikacji Halik okazuje się jeszcze bardziej charyzmatyczny i odważnym człowiekiem niż sądziłam do tej pory. Zdecydowanie jest jednym z moich autorytetów. Audiobook czytany jest przez Jerzego Stuhra. Przygody Halika czytane przez Osła ze Shreka nabierają nowego wymiaru.

Komentarze

Popularne posty