Klimaty Południa w Krakowie

 Jedna z lepszych krakowskich restauracji.

Klimaty Południa w Krakowie

Klimaty Południe to dość elegancko (ale bez zadęcia) urządzony lokal z obsługą na bardzo wysokim poziomie i... cenami jeszcze wyższymi.

Klimaty Południa w Krakowie


Kiedyś bywałam tam na degustacjach wina. Nie były to tanie rzeczy, ale warte zainwestowania pieniędzy. Spotkania były prowadź bardzo ciekawie, każde miało określony motyw przewodni, a degustacja obejmowała starannie dobrane wina i posiłki. A jezdnie to tam mają pyszne.

Klimaty Południa w Krakowie


Hołdują teorii, że najlepsze dania powstają z niewielu składników wysokiej jakości. Ich menu to połączenie prostych smaków rodem z południa Europy. Jadłam u nich przepyszne makarony, a popijałam winem z mojej ulubionej polskiej winnicy Turnau. Absolutnym hitem jest ich torcik z białą czekoladą likierem Cointreau i mascarpone. Kiedyś mieli też opcje lunchowe, z których chętnie korzystałam i tam odkryłam, że nawet mielone, za którymi nie przepadam, mogą smakować wyśmienicie.

Klimaty Południa w Krakowie

Szczególnie polecam ich ofertę gęsiny na św. Marcina (11 listopada), bo to najlepsza gęsina, jaką jadłam.

Klimaty Południa w Krakowie


To nie koniec wspaniałości, bo Klimaty Południa mają też piękny letni ogródek, gdzie możemy napić się wina nie tylko w otoczeniu roślin, ale również fragmentów dzieł Caravaggia namalowanych na stojących na podwórku budynkach użytkowych. To genialne w swojej prostocie! Jak wszystko w Klimatach.

Ogólna ocena 10/10.

Adres: Kraków ul. Św. Gertrudy 5.

Klimaty Południa w Krakowie




Komentarze

Popularne posty