GRAND CROISSANTS, czyli francuskie przysmaki w krakowskim wydaniu

Kocham croissanty :D Gdy wreszcie pojadę do Francji będę je jadła tonami. Póki, co przyjemny lokalik na ulicy Krupniczej oferuje mi krakowską wariacje na temat paryskich rogalików. Musiałam spróbować.


Croissant na słodko

No to spróbowałam i jestem zachwycona. Rogaliki są miękkie
i delikatnie maślane. Ciasto francuskie, z którego zostały wykonane jest mniej kruche niż zazwyczaj, ale to dobrze, ponieważ ułatwia to zjedzenie kanapkowego croissanta.



Szyld Grand Croissants


Nowa odsłona klasycznych rogalików polega właśnie na ich zawartości i tym, że przypominają one kanapki. Czegoś takiego jeszcze nie było. Początkowo myślałam, że to nie ma sensu, bo, po co urozmaicać w ten sposób coś, co jest pyszne samo w sobie. Zmieniłam zdanie po pierwszym gryzie croissanta, po lwowsku. Perfekcyjnie dobrane składniki, między innymi sałata, pomidor, jajko sadzone doskonale komponowały się ze sobą i z rogalikiem dając przyjemny, słodko- słony smak.


Croissant po lwowsku

Jadłam też croissanta po krakowsku, ale ten nie zrobił takiego wrażenia. Brakowało mu “tego czegoś”, tego składnika, który powala na kolana. Na deser bardziej klasycznie, czyli wyśmienity i rozpływający się w ustach croissant z kremem i suszonymi śliwkami. Cudowny!

Kawiarnia jest bardzo duża, bo aż dwa poziomy, więc miejsca dla dużej grupy wielbicieli wariacji na temat francuskich rogali nie zabraknie. Urządzona minimalistycznie i stylowo z industrialnymi akcentami przełamanymi drewnem oraz trzymającym się mocno od kilku sezonów trendem na gołą cegłę na ścianie.


Wnętrze Grand Croissants


Obowiązuje połowiczna samoobsługa tzn. sami zamawiamy przy barze i od razu płacimy, ale posiłek do stolika przynosi już kelnerka.

Wnętrze Grand Croissants


Ceny rogalików wahają się między około 9 a 20 zł, przy czym ostrzegam, że jednym raczej się nie najemy, dwoma już tak.

Podsumowując Grand Croissants to obowiązkowe miejsce dla miłośników Paryża i Krakowa. Lokal łączy w sobie smaki francuskie i polskie oraz doskonale sprawdzi się na śniadanie lub podwieczorek w gronie znajomych.

Ogólna ocena 10/10.

Komentarze

Popularne posty