Muzeum Czekolady w Kolonii

Miało być pięknie i słodko, a wyszło słabo...

Muzeum Czekolady w Kolonii

Uwielbiam czekoladę, więc nie mogłam sobie odmówić wizyty w Muzeum Czekolady, gdy byliśmy w Kolonii w lutym 2022.

Muzeum Czekolady w Kolonii

Muzeum Czekolady w Kolonii

Muzeum Czekolady w Kolonii

Niestety się rozczarowałam. Wprawdzie proces pozyskiwania i wytwarzania czekolady oraz jej szeroko zakrojona historia było pokazane i przedstawione znakomicie, ale nie tylko o to w takim miejscu chodzi.

Muzeum Czekolady w Kolonii

Muzeum Czekolady w Kolonii

Muzeum Czekolady w Kolonii

Ciekawa ekspozycja, ale niestety to za mało. W muzeum brak było takich atrakcji jak wykonanie własnej tabliczki czekolady albo degustacji czekoladek wytłaczanych przez robota lub możliwości spróbowania czekolady z fontanny, a przecież głównie dla tych atrakcji się tam idzie. Zapłaciłam 13,5 euro (to dużo) za informacje o czekoladzie, które mogłam wyczytać w Internecie. Jestem zawiedziona. Do tego muzeum zwiedzałam w maseczce, nawet będąc zaszczepioną trzema dawkami więc słabo.

Muzeum Czekolady w Kolonii

Muzeum Czekolady w Kolonii

Muzeum Czekolady w Kolonii

Czy wróciłabym, teraz gdy wszystkie restrykcje związane z koronawirusem zniknęły? Nie, bo skoro raz się zawiodłam, to już nie pojawię się drugi raz w tym samym miejscu.

Ogólna ocena: 3/10.

Nie polecam, więc adresu też nie podaję.

Komentarze

Popularne posty