Polecane: film, serial, audiobook

O tym, co obejrzałam i przesłuchałam ostatnio i mogę polecić.

Polecane: film, serial, audiobook


Diuna


Jestem zachwycona filmem Denisa V. Przede wszystkim to najpiękniejszy wizualnie film, jaki widziałam od lat. Doskonały kasting, zwłaszcza Timothee Chalamet w roli księcia Paula wypadł świetnie. Przejmująca muzyka. Świetny scenariusz, który zawiera niemal wszystkie wydarzenia z tej części książki. Doskonale wykreowany świat. Wisienką na torcie były dla mnie dwie rzeczy. Po pierwsze sceny z efektami specjalnymi nie zdominowały całej narracji. Po drugie ogromne brawa za minimalizację pokazywania przemocy. Oczywiście przy scenach walk wiemy, że ludzie giną, wiemy, że krew leje się poza kadrem, ale najważniejsze jest to, że dzieje się to poza kadrem i nie widzimy strumieni juchy i flaków.

Squid Game


Długo opierałam się temu serialowi. Nie podobała mi się konwencja niemal wyjęta z Piły. Ja nie znoszę gloryfikacji przemocy w kinie. Ale dałam się namówić i muszę przyznać, że serial owszem trup ściele się gęsto, ale dla mnie to głównie serial o ludziach i ich motywacjach. Odpowiada na pytanie, jak daleko jesteśmy gotowi się posunąć, aby zaspokoić swoje potrzeby. A potrzeby mamy różne od podstawowych, by mieć za co żyć do tych "wyższych" by w życiu się nie nudzić.

Seryjni mordercy


Książka odpowiada na pytania dotyczące najbardziej znanych morderców z całego świata. Jest po prostu zapisem ich zbrodni, czasem bardzo szczegółowym i obrzydliwym, więc nie nadawała się do słuchania przy jedzeniu, ale przy wykonywaniu papierkowej pracy już tak. O ile oglądanie takich rzeczy nie wchodzi u mnie w grę, ponieważ dostaje gotowy obraz to ze słuchaniem/ czytaniem nie mam problemu, bo zawsze mogę sobie tego nie wyobrażać.

Komentarze

Popularne posty